• Wycieczka do Gdańska i Wyspę Sobieszewską

01.07.2022

21 czerwca 2022 roku wybraliśmy się na wycieczkę, podczas której odbyliśmy spacer po najstarszej części Gdańska oraz Wyspie Sobieszewskiej.

Wycieczka rozpoczęła się od spaceru po Gdańsku według najważniejszych punktów turystycznych.  Przeszliśmy trasą zwaną Drogą Królewską, wzdłuż  której można podziwiać piękne kamieniczki i poczuć historyczną atmosferę miasta. Widzieliśmy Ratusz Głównego Miasta. Poznaliśmy miary gdańskie, odnaleźliśmy trzy figury Neptuna, a na Długim Targu, który przypomina rynek zrobiliśmy drobne zakupy.

Byliśmy również na Długim Pobrzeżu. Widok z tego miejsca jest naprawdę przepiękny. Rzeka Motława mieni się w słońcu i można podziwiać nowo powstałe kamieniczki. Jest tu wielu turystów i fotografów uwieczniających gdańską panoramę.

Podczas spaceru widzieliśmy także Żuraw, dawny dźwig portowy z XV wieku, kolejny symbol miasta, który widnieje na wielu pocztówkach. Ulicą Mariacką, gdzie dowiedzieliśmy się co to jest żygacz i rynsztok, przeszliśmy do Bazyliki Mariackiej, największej ceglanej świątyni w Europie. W czasie wycieczki poznaliśmy kilka gdańskich legend.

Po poznaniu Gdańska przejechaliśmy na Wyspę Sobieszewską. Tam Pani z Instytutu Ornitologicznego pokazywała nam różne okazy ptaków oraz opowiadała o ich zwyczajach. Zabrała nas także na spacer po rezerwacie przyrody, który nazywa się „Ptasi Raj”. Mogliśmy przez lornetki zapolować na mieszkające w rezerwacie ptaki i obserwować piękno przyrody.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Gdańsk to piękne miasto z bogatą historią.

Olga Barasińska

• "Czytam z klasą lekturki spod chmurki" międzynarodowy projekt edukacyjny.

01.07.2022

Uczniowie Klasy 2b Społecznej Szkoły Podstawowej z Przedszkolem w Karczemkach ukończyli projekt edukacyjny "Czytam z klasą lekturki spod chmurki".

Przez cały rok ambitnie pracowaliśmy.  Czytaliśmy lektury i wykonywaliśmy liczne zadania.  Mieliśmy okazję poznać fascynujące zawody i odwiedzić ciekawe miejsca. Przeczytane lektury zamykaliśmy w pudełku lub wieszaliśmy na wieszakach.  Nauczyliśmy się poruszać po Mieście zawodów. Odwiedzili nas strażacy z OSP Bojano, uczestniczyliśmy w lekcji w Centrum Nauki Eksperyment "Bakterie i spółka", poznaliśmy Teatr Muzyczny w Gdyni od kuchni, nauczyliśmy się zbierać odciski palców.  Dziś z dumą odebraliśmy certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.

Dziękujemy za kolejną wspaniała edycję .  Polecamy udział w projekcie i życzymy wspaniałych, zaczytanych wakacji :) !

• Godziny dzwonków

Piątek 03.05.2024

• Społeczna Szkoła Podstawowa z Przedszkolem Dobrzewino-Karczemki
        • (58)676-08-12
        • Społeczna Szkoła Podstawowa z Przedszkolem Dobrzewino-Karczemki; Karczemki, ul. Gdańska 23, 80-209 Chwaszczyno NIP: 588-19-93-014 Poland
        • Sekretariat czynny poniedziałek - piątek godz. 8.00 - 15.00 prowadzenie sekretariatu: Mariola Kielińska